неділю, 1 жовтня 2017 р.

Виховні заходи

 ТИЖДЕНЬ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
         (Методичні розробки і фотозвіти)

ВИХОВНИЙ ЗАХІД 

"ПРИГОДИ ШЕРЛОКА ХОЛМСА І ДОКТОРА ВАТСОНА"
  • Фотогалерея заходу

     











Гурток "Жар-птиця"

Позакласна робота


Інтелектуальна гра  «Арт-мозаїка»
для учнів 7 класу


Мета:  за допомогою засобів нетрадиційної форми організації процесу сприймання та інтерпретації творів образотворчого мисте­цтва закріпити та перевірити знання учнів; розвивати художньо-образне мислення, загальні та спеціальні здібності; виховувати любов до мистецтва.
Оснащення:
        сценарій проведення гри;
        завдання для проведення конкурсів;
        комплекти цифр від до (цифрові та­бло);
       комплекти цифр від до 5 — для журі; репродукції творів живопису побутово­го жанру;
       мольберти (або магнітні дошки чи стенди);
        малюнки, що закриті пазлами з цифра­ми;
        аркуші ватману;
       музичний центр;
        емблеми для учасників гри та оформлен­ня зали;
        приладдя для малювання: маркери, пен­злі, туш, гуашеві фарби.


Заняття розпочинається з привітання ведучого
(учителя образотворчого мистецтва)
та представлення ним команд-учасниць гри, асистентів, журі.

Ведучий. У назві нашого заняття, що від­будеться у формі інтелектуальної гри, ми об'єднали два слова: «арт» («мистецтво») і «мозаїка». Мистецтво недарма вважається універсальним способом мислення людини.
Мозаїка — художня техніка, що передбачає створення композицій із дрібних шматочків певного матеріалу: каменю, скла, черепашок тощо. Ця техніка була відома вже в антич­ному світі. У Давньому Римі її вважали пре­красною, про що свідчить її латинська назва: «опус-Мусіум» — тобто «творіння муз». Тож, сподіваємося, що сьогодні учасники нашої «арт-мозаїки» також зуміють подарувати радість, яку дарує людині спілкування зі справжнім мистецтвом, та продемонстру­ють свою ерудицію, фантазію, творчість і таланти!
Ведучий. Наш перший конкурс — «Пре­зентація». Презентувати — означає пода­рувати. За умовами конкурсу командам потрібно привітати суперників, журі, гостей, «розповісти» про себе.
Визначаються регламент виступів і максимальна кількість балів
 за участь у конкурсі.
Після виступів команд слово надається журі.
Ведучий. Умови проведення конкурсу такі: команди по черзі відповідатимуть на запропоновані запитання. Тривалість «мара­фону» — 3 хвилини. Наші асистенти контро­люватимуть дотримання регламенту і раху­ватимуть загальну кількість проголошених запитань і кількість правильних відповідей на них. За кількістю правильних відповідей командам нараховуватимуться бали.
Запитання:
1.      Портрет художника, автора твору. (Автопортрет)
2.       Прозора фарба, що легко розчиняється водою. (Акварель)
3.       Скульптурне зображення голови і верх­ньої частини тулуба людини. (Бюст)
4.      Назва виду образотворчого мистецтва, що перекладається з латини як «пишу», «малюю». (Графіка)
5.      Композиція з кольорового скла, один із видів монументального живопису. {Вітраж)
6.      Тоненька паличка графіту в дерев'яній оправі. (Олівець)
7.      Автор портрета видатної російської актриси М. Єрмолової. (В. Серов)
8.      Місто, в якому зберігається найбіль­ша колекція картин Айвазовского. {Феодосія)
9.      Прізвища художників, які об'єдналися під псевдонімом Кукринікси.
      (М. Купріянов, П. Крилов, М. Соколов)
10.   Засновник першої мозаїчної фабрики у Росії. (М. Ломоносов)
11.   Видатний радянський поет, худож­ник, майстер революційного плаката.
     (В. Маяковський)
12.   Художник, автор картини «Богатирі». (В. Васнецов).
13.   Яйце, розписане різнокольоровими візе­рунками. (Писанка)
14.  Жанр образотворчого мистецтва, при- свяченений малюванню природи. (Пей­заж)
15.   Інструмент, яким користується скульп­тор під час ліплення з пластиліну, глини, воску. (Стека)
16.   Художник, автор картини «Золота осінь». (І.Левітан)
17.  Художник, автор картини «Ранок у со­сновому лісі». (І. Шишкін)
18.   Набір посуду, об'єднаний спільним образно-декоративним та конструктив­ним рішенням. (Сервіз)
19.   Гравюра на металі. (Офорт)
20.   Приміщення, що має вигляд кругло­го будинку з амфітеатром для глядачів і ареною в центрі. (Цирк)
21.   Вид мистецтва, образно — «застигла музика». (Архітектура)
22.   Вироби з обпаленої глини. (Кераміка)
23.   Техніка плетіння вузлами. (Макраме)
24.   Мистецтво створення букетів. (Ікебана)
25.   Основний інструмент для виготовленнякарбування. (Чекан)
26.   Матеріал для ліплення. (Глина, пластилін)
27.   Виготовлення виробів із паперу спосо­бом згинання. (Орігамі)
28.   Аплікація із засушених природних форм. (Флористика)
29.   Об'ємно-просторове зображення, модель майбутньої споруди або виробу. (Макет)
30.   «Створення, складання, розміщення» — взаємозв'язок елементів художнього твору. (Композиція)
31.   Творення художніх зображень способом накладання, пришивання або приклею­вання на основу. (Аплікація)
32.   Основні кольори спектру. (Жовтий, чер­воний, синій)
33.   Художнє конструювання, від англійсько­го — «задум». (Дизайн)
34.   Співвідношення частин предмета між собою. (Пропорції)
35.   Архітектурна споруда, в якій відбувають­ся релігійні обряди. (Храм)
36.   Жанр мистецтва, в якому зображуються предмети, овочі, фрукти, квіти, дичина, посуд. (Натюрморт)
37.   Зображення, малюнки до літературних творів. (Ілюстрації)
38.   Відомий художник, який народився у місті Чугуєві Харківської області.
     (І. Рєпін)
39.   Країна, в якій було винайдено папір. (Китай)
40.   Людина, яка створює твори мистецтва. (Художник)
41.   Тканина для вишивання хрестиком. (Канва)
42.   Художник, який пише морські краєвиди. (Мариніст)
43.   Жанр образотворчого мистецтва, що присвячений зображенню тварин. (Ані- малістика)
44.   Стиль обробки архітектурних елементів у храмовому будівництві античної Греції. (Ордер)
45.   Одне з чудес світу, що збереглося до наших часів. (Піраміда)
46.   Жанр, що зображує воєнні дії. (Ба­тальний)
47.   Ажурне плетене полотно. (Мереживо)
48.   Візерунок, побудований на рит­мічному чергуванні елементів. (Орнамент)
49.   Центр гончарного виробни­цтва поблизу міста Полтави. (Опішня)
50.   Російський художник, який брав активну участь у визволен­ні Т. Г. Шевченка з кріпацтва. (К. Брюллов)
51.   Художник-абстракціоніст, ав­тор «Чорного квадрата». (К. Ма­левич)
52.   Художник, автор картин «Де­мон», «Царівна-Лебідь». (М. Вру­бель)
53.   Художник, автор картини «Запорожці пишуть листа турецькому султану». (І. Рєпін)
54.   Друковане джерело знань. (Книга)
Інструмент живописця. (Пен­зель)

Асистенти фіксують кількість проголо­шених запитань і правильних відпо­відей на них. Для підбиття підсумків конкурсу слово надається журі.
Конкурс «Вернісаж»
Ведучий. Конкурс «Вернісаж» складається з 3-х завдань.
Перше завдання побудовано подіб­но до телевізійної гри «Показуха». Двоє гравців із команди отримують репродукцію картини художника. За жестами цих двох гравців решта членів команди мають відгадати прізвище художника та назву твору.
Перед початком конкурсного завдання «Показуха» пропонуємо гравцям пригадати прізвища відо­мих художників, учасників пересув­них художніх виставок другої поло­вини XIX століття. Ці майстри жан­рових картин не тільки розкривали красу народної душі й трагедію важ­кого життя простих людей і своїм мистецтвом вимагали розв'язання їхніх проблем, але й присвятили себе справі народної просвіти, роз­витку національної культури.
Для створення «художніх образів» пропонуються реалістичні твори В. Перова, В. Васнєцова, І. Рєпіна.

Регламентується час для виконання конкурсного завдання та визначається максимальна кількість балів за участь у конкурсі.

Друге завдання безпосередньо пов'язане з першим. Команда має презентувати на «Вернісажі» ком­позицію — «живу картину» відпо­відно до сюжету відгаданого твору. Один із членів команди проводить «екскурсію» за представленим тво­ром.

Регламентується час для цього конкурсного завдання та визначається максимальна кількість балів за участь у конкурсі.

Третє завдання — «Створення художнього образу». Художній образ — це відображення дійсності, що виникає у процесі сприйняття і переживання цієї дійсності люди­ною. Художній образ містить еле­менти вигадки, фантазії, оцінного ставлення. Для участі у цьому кон­курсі команди завчасно підготували необхідний театральний реквізит (різні предмети побуту та одяг). За допомогою цього реквізиту зараз у нас на очах створюватимуться художні образи.
Кожна команда може створити 1—3 композиційні образи.
Для підбиття підсумків конкурсу слово надається журі.
Конкурс «Художня майстерня»
Ведучий. Поняття «майстер­ність» виникло у середні віки. У цей час у монастирях з'являються іко­нописні, ювелірні, книгописні май­стерні. В епоху Відродження, коли заняття живописом починає вважа­тися професією, твір мистецтва стає товаром, із майстернею починає асоціюватися уявлення про навчан­ня живопису або ліплення. Навколо великих художників згуртовуються учні, які вдосконалюють свою май­стерність під керівництвом майстра і водночас допомагають виконувати замовлення. Зараз ми потрапимо до двох художніх майстерень і побачи­мо, як майстри з учнями працюють над картинами.
Для участі у конкурсі «Художня майстерня» команди заздалегідь підготували одна одній мальовані замовлення, але заховали їх під паз- лами з цифрами.
Асистенти виносять стенди з малюнками, що закриті паперовими мозаїчними пазлами, на яких написані різні цифри.
Стенди виставляються на мольбертах.
Зараз асистенти допоможуть кож­ній команді відкрити на малюнках певну кількість пазлів. Зверніть ува­гу на те, що сума цифр на пазлах повинна відповідати сумі отрима­них командою балів за участь у всіх попередніх конкурсах.
Проголошується кількість отриманих командами балів.
Команди обирають пазли з певними цифрами, що бажають відкрити. Асистенти відкривають названі пазли.
Тепер ми бачимо фрагменти викона­них малюнків. Що саме приховуєть­ся під іншими, закритими поки що пазлами? Це покажуть нам художні майстерні. Коли «картини» будуть завершені, ми зможемо порівняти створені майстрами зображення з оригіналами замовників.
Учасники виконують замовлення, користуючись «підказками» у вигляді відкритих фрагментів малюнка.
Під час виконання роботи лунає музика.
Після завершення малюнків командами асистенти розкривають замовлення для огляду.
Підсумки гри
Журі надається слово для підбиття підсумків
 інтелектуальної гри «Арт-мозаїка».
Ведучий висловлює подяку всім учасникам.
Надається слово «спонсорам» команд-учасниць гри.








Гра-подорож «Веселкове намисто»
для учнів 6 класу
Мета: закріпити та засвоїти теоретичні знання та вміння з образотворчого мистецтва; навчатися діяти дружно , вболівати один за одного, радіти успіхам друзів; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати матеріал, робити висновки; розвивати любов та інтерес до спілкування з образотворчим мистецтвом.
Обладнання: маршрутна карта-схема, ножиці, кольоровий папір, «картини в пазлах», олівці, ватман.
І.  Умови  гри-подорожі
             В цій умовній подорожі учням допомагатимуть фантазія та винахідливість.
             Гра проводиться в приміщені.
             Кожній команді, яка складається з 12 осіб, видається маршрутна карта      «кольорове намисто», на намистах  якого - назви станції та маршрут.
                              




Старшокласники за якими закріплено певні станції, завчасно готують завдання згідно з темами. Всі конкурси оцінюються за п'ятибальною системою. І відповідно до оцінки в маршрутну картку клеїться намистинка: 1 бал біла, бали жовта, бали -зелена, бали синя, 5 - червона.


1. Станція Автопортрет "
Приймають участь всі учасники. Кожна команда повинна в довільній формі представити себе, свою назву, девіз, можливо пісню. Оцінюється оригінальність виступу, артистичність учасників, активність учасників у представленні.
2. Станція " Чомучки"
Учасникам даються питання і вони повинні вибрати правильні відповіді.
1. Які кольори є основними?
а)  червоний, жовтий, синій;
б)  жовтий, зелений, оранжевий;
в)  червоний, синій, зелений.
2.  Види образотворчого мистецтва це ..
а)  архітектура, театр, кіно;
       б)   живопис, скульптура, графіка, декоративно-прикладне мистецтво,
             архітектура;
в) література, кіно, театр.
3.    Візування це спосіб вимірювання розмірів предмета...
а)  за допомогою лінійки;
б)  за допомогою рулетки;
в)  на око за допомогою олівця.
4.    Що є основним виражальним засобом живопису?
а)  лінія;
б)  колір;
в)  штрих.
5.    Як називається художник, який зображує море?
а)  пейзажист;
б)  анімаліст;
в)  мариніст;
6.    Зворотний бік медалі називається...
а)  аверст;
б)  поле;
в)  реверс
7.    Мініатюрне скульптурне зображення виконане на дорогоцінних та  напівдорогоцінних каменях називається...
а)     гліптика;
б)     барельєф;
в)     горельєф.
8.    Відомий український художник - мариніст :
а)   Куїнджі;
б)  Айвазовський;
в)   Рєпін.
9.    Найбільшому весняному святу Великодню присвячений вид декоративно-прикладного мистецтва...
а)   витинанка;
б)  писанкарство;
в)   розпис.
10. Загальна сторінка книги яка включає прізвища авторів, назву книги і вихідні (видавництва і рік видання).
а) симуцтитул;
б) титул;
в)  форзац
3. Станція "Візерунок"
Поки звучить музика команда має виготовити методом витикання сюжетну композицію Снігопад ".
4. Станція Фантазери "
За три хвилини команда має зібрати картину відомого художника, яку перед тим розрізали на дрібні шматочки.
5. Станція "Пейзаж"
учасники від команди витягують карточку із завданням і за хв. виконують роботу. Робота виконується графічно.
Намалювати:
Сільський пейзаж
Літній луг
Зимова казка
Осінній пейзаж
6. Станція Відгадайко"
На цій станції кожна правильна відповідь оцінюється в балів.
1.В ящику знаходиться тривимірне відображення того, без чого людина не може прожити і 1 с ; цим предметом називають хліб, коли говорять про
нього з пошаною, а в Голландії так називають славнозвісний сир.
(Голова)
2.В ящику лежить те, без чого не дійсний жоден діловий документ; більш того, його зображення занурене в площину ввігнуте.
(Печать)
3. Цей вид мистецтва називають найдавнішим, який виник разом з іншими видами первісної культури в період становлення первісної людини як соціальної істоти. Що це за вид мистецтва?
(Графіка)
7. Станція "Театральна"
Один із учасників витягує конверт із завданням, за допомогою міміки та жестів дати гумористичне пояснення таких мистецьких термінів.
Показати:
Фарби з пензликом;
Баночка з водою, з пензликом;
Кольорові олівці;
Натюрморт;
Ліплення статуї
ІІІ. Підсумок
Після проходження всіх станцій, команди по черзі, хто перший справився, здають свої маршрутні картки журі, яке підбиваючи підсумки, враховує час проходження маршруту (першій команді додається балів, другій -З, третій -2 ), культуру поведінки, оригінальність виконаних завдань.


Творчий проект ,,Агентство моделей,,..docx (34,4 kB)

Детальніше тут:
 http://redka-oksana.webnode.com.ua/vse-dlya-vchitelya/vikhovn%d1%96-zakhodi/



Зустріч з мистецтвом

Виховна година

Немає коментарів:

Дописати коментар